Pet savjeta kako prijelaz iz rada od kuće u ured učiniti lakšim 28.06.2021.

Piše: Tajana Đulabić, Voditeljica ljudskih potencijala i poslovne administracije Salveo CEE Grupe

Mnogima od nas rad od kuće činio se nemogućim. A onda je došla pandemija i zbog restrikcija ostajanja kod kuće to je odjednom postala naša stvarnost. Naši domovi postali su naši uredi, učionice, vrtić, pa čak i teretana.


Ispunjavanje naših radnih zadataka dok pripremamo obroke za djecu, pokušavamo imati online sastanke s našim timom dok naš pas laje ili je naše dijete baš sad odlučilo da je savršeno vrijeme za skok sa sofe, pomaknulo je granicu između našeg profesionalnog i privatnog života te učinilo da naše multitasking sposobnosti dosegnu svoj puni potencijal.


S druge strane, provodili smo više vremena s našim obiteljima, djecom i kućnim ljubimcima za koje uvijek imamo tako malo vremena. Nismo se morali zamarati dugim putovanjima na posao ili razmišljati o tome što ćemo obući. Odjednom su trenirke i majice s kapuljačom postale naša radna odjeća a kosa svezana u rep top trendy frizura mnogim ženama.


Kako se ukidaju restrikcije ostajanja kod kuće, sve se više ljudi vraća u ured te je došlo vrijeme da kaos rada od kuće ostavimo iza nas. No iako se to nekima od nas čini kao oslobođenje, drugi mogu imati osjećaj kao da napuštaju svoje sigurno utočište ili gube udobnost i stalnu blizinu sa svojim voljenima. 


Što možemo učiniti kako bismo članovima našeg tima olakšali ovaj prijelaz iz rada kod kuće u ured:

 

Osigurajte da se ljudi osjećaju sigurno u uredu


Iako mnogi ljudi jedva čekaju vratiti se u ured, popiti kavu, ručati i dobro se nasmijati sa svojim kolegama ili se jednostavno odmoriti od vremena provedenog kod kuće kako bi mogli sve svoje radne zadatke obavljati u miru, postoje i ljudi koji se ne osjećaju sigurno i nisu toliko željni povratka.


Naša dužnost kao organizacije je učiniti sve što je moguće kako bi se članovi našeg tima osjećali sigurno i to primjenjujući higijenske protokole i osiguravajući da im je sva zaštitna oprema poput dezinficijensa i maski uvijek dostupna.


Također bismo trebali osigurati da je fizičko distanciranje tijekom sastanaka moguće, kao i da svaki član našeg uredskog tima ima svoj ured ili mjesto za rad na sigurnoj udaljenosti.

Ukoliko je to zbog ograničenih mogućnosti uredskog prostora nemoguće, uvijek možemo ograničiti broj članova našeg tima koji dolaze u ured i organizirati da neki od njih rade od kuće a drugi iz ureda te mijenjati raspored na tjednoj bazi. 

 

Pokažite empatiju & razumijevanje


Može se dogoditi da se neki od članova našeg tima još uvijek osjećaju nesigurno raditi u uredu i treba im još vremena za ovaj prijelaz. Ako se to dogodi, vrlo je važno da uzmemo u obzir njihove osjećaje, pokažemo razumijevanje i suosjećanje te im omogućimo da što više rade od kuće.

Trebamo poticati otvorenu komunikaciju i stvoriti sigurno okruženje za članove našeg tima kako bi znali da mogu izraziti svoje osjećaje i zabrinutost te da će ih se saslušati. Ljudski pristup potreban je sada više nego ikad, zato uvijek imajte na umu da osmijeh, lijepa riječ, ljubaznost i pitanje kako su, mogu učiniti veliku razliku i omogućiti im da uvide kako vam je doista stalo do njih.

 

Budite fleksibilni


Rad od kuće mnogima je od nas omogućio da sami planiramo svoje radno vrijeme. Naš je dan možda postao slagalica od radnog vremena, vremena za igru i pomoć djeci u školskim zadacima, vremena za pripremu ručka i obrok s obitelji, a zatim navečer opet vrijeme za rad. 


Prilagodili smo se ovoj novoj rutini i možda će biti teško ili čak nemoguće vratiti se staroj rutini, posebno članovima tima koji imaju djecu koja sada idu u školu u jutarnju ili popodnevnu smjenu, a roditelji moraju ostati s djecom dok ne krenu na nastavu ili zbog restrikcija u pojedinim vrtićima ne mogu odvesti djecu na čuvanje.

Zato je važno pokazati članovima tima razumijevanje i ponuditi im fleksibilno radno okruženje i mogućnost da ostanu raditi od kuće kad je to potrebno.

 

Izgradite timski moral & povezanost

Ova vremena možda nisu najbolja da se svi okupe u uredskom prostoru kako bi organizirali proslave, zajednički ručak, Teambuilding ili Family day, ali postoje i druge mogućnosti kako bismo izgradili timski moral i povezanost. Mi smo društvena bića i za našu dobrobit povezanost je jednako važna kao i dobra prehrana i vježbanje.


Možemo organizirati virtualni Pub quiz ili Book Club, online kavu na određenu temu koja može osnažiti timski rad ili samo ležernu kavu s nasumce odabranim članovima tima s kojima inače ne bismo imali toliko mogućnosti biti u kontaktu.


Odlazak u teretanu može biti izazov, ali organizacija zajedničkih online treninga ili vođenih relaksacija s kolegama pokazat će im da organizacija brine o zdravlju svojih članova tima te može izgraditi još veću povezanost. Koristeći svoju maštu, možemo pronaći kreativne načine za jačanje timskog morala – i uvijek imajte na umu da je ZABAVA uvijek pomaže i danas nam je svima itekako potrebna.

 

Izgradite okruženje povjerenja

Izgradnja povjerenja trajno je putovanje koje se sastoji od mnogo koraka. U ovim nesigurnim vremenima važno je izgraditi najsigurnije moguće okruženje u kojem članovi tima osjećaju da se njihove organizacije istinski brinu za njih i podržavaju ih.

Redovita transparentna i otvorena dvosmjerna komunikacija o situaciji, rezultatima i izazovima pomoći će izgraditi okruženje emotivnog i financijskog povjerenja, a ljudi će osjećati da su u sigurnim rukama i vođeni u dobrom smjeru.

Time će još više biti predani dugoročnoj budućnosti organizacije i pokazat će strast i angažiranost kako bi postigli zajednički cilj – uspjeh organizacije na tržištu.