Kako je raditi u Salveu? „Mi ne baziramo poslovanje na principima kontrole“ 24.09.2021.

Pročitajte intervju s direktoricom Salveo CEE East

 

Jelena Goločorbin Stojadinović direktorica je za Salveo CEE East te je u Salveu od početka njegovog djelovanja na tržištu Srbije, Crne Gore i Makedonije.

Salveo iz godine u godinu raste i postiže zavidne rezultate. Tako su brendovi koje Salveo zastupa na tržištu Srbije, prema podacima IQVIA za kolovoz 2021., bili lideri na tržištu u čak šest kategorija.

Ipak, kako Jelena kaže u intervjuu, rezultat kao krajnji cilj ne opravdava sam sebe, već je istinski motiv uspjeha u kompaniji nešto sasvim drugo.

Pročitajte intervju s Jelenom i otkrijte što je ključno kako bi jedna kompanija postala poželjan poslodavac.

Jelena kaže kako, po njenom mišljenju, to nije niti strategija, niti set aktivnost pa čak niti benefiti koje kompanije nudi, već jedan mali menadžerski preokret u kojem P&L nije skraćenica za Profit&Loss.

 

Jelena, odmah ćemo postaviti direktno pitanje – Kako je raditi u Salveu CEE East?

 

Salveo je poslodavac koji njeguje dobre odnose i svoje ljude. Stoga ne čudi kad, netko tko nas promatra sa strane, zaključi kako zaposlenici izgledaju kao članovi jedne velike obitelji. Jednostavno se humanost osjeti u zraku.

 

Što Salveo omogućava svojim zaposlenicima?

 

Slobodu koju svaki pojedinac ima na svim razinama, u organiziranju svog vremena, u iskazivanju mišljenja, davanju feedbacka, izražavanju ideja, načinu implementacije dogovorenih aktivnosti.

Potičemo zaposlenike da se brinu o svom zdravlju kroz redovne preventivne preglede i privatno zdravstveno osiguranje.

Osiguravamo voće, lijekove i dodatke prehrani u poslovnim prostorima. Zaposlenicima se sviđa i osjećaj lagodnosti koji pružaju takozvani „dani bez doznaka“ koji omogućuje da se ne provodi vrijeme čekajući u Domu Zdravlja, već da se to vrijeme koristi za brži oporavak.

Petak je skraćeni radni dan. Na njega gledamo kao na prvi dan vikenda te tijekom cijele godine petkom radimo skraćeno, jer smatramo kako su obiteljske vrijednosti izuzetno važne i kako ih treba njegovati...

Isto tako je jedan dan tjedno rezerviran za rad od kuće.

Dodatno nam je svaka srijeda focus day, odnosno dan bez sastanaka, te se tada možemo posvetiti važnim zadacima, a za koje je potrebna višesatna koncentracija.

Zaposleni u Salveu ne rade na svoj rođendan, a kako bi taj poseban dan mogli provesti s najmilijima i kako god im je volja. Badnji dan je također slobodan dan za sve i kompanija je tog dana zaključana iako službeno na većini tržišta na kojima poslujemo to nije neradan dan.

 

Koja je bila motivacija za implementaciju projekta i aktivnosti koji ste spomenuli, a odnose se na Employer Branding?

 

Motivacija za razvoj Employer Branding projekta je ljubav prema sebi i ljudima - prema životu. Kada smo vidjeli kako se s toliko malo, može postići toliko puno, tada je i Employer Branding počeo dobivati svoju službenu formu – naziv, strategiju i definirani razvojni plan.

Ipak, Employer Branding je postojao i bio itekako prisutan i mnogo godina prije nego što smo o njemu počeli razmišljati kroz jednu strukturu i službenu formu. Jasno je kako se ovakve stvari rade iz dubokih uvjerenja, iz srca i kako su potkrepljene osobnim vrijednostima.

I, ako me pitate što je ključno kako bi jedna kompanija bila poželjan poslodavac, po mom mišljenju, to nije niti strategija, niti set aktivnosti, niti su to benefiti koje kompanija nudi, već jedan mali menadžerski shift u kojem P&L nije skraćenica za Profit&Loss, već za People&Love.

 

Ipak, rezultat je tu?

 

Kompanija svoje zaposlenike motivira na razne načine, čime doprinosi povećanju radnog elana i boljoj produktivnosti te uspješnijim rezultatima, ali to nije glavni motiv, iako je krajnji cilj - rezultat.

Rezultat, kao krajni cilj ne opravdava sam sebe, već je istinski motiv uspjeha u našoj kompaniji, da svi koji rade u Salveu, zaista i uživaju u svom poslu, da osjećaju strast i veselje obavljajući ga.

Jer, radeći ono što nam odgovara, mi sebe ispunjavamo jednom dobrom energijom koja se širi na sva područja, a ne samo na područje posla.

Sve je to jedan začarani krug i Salveo to zna.

To je naš način kako doprinosimo svijetu kako bi bilo bolje mjesto za život – zadovoljstvo i rast svih na čije živote kao kompanija možemo utjecati. Odatle proizlazi naš Employer Branding Proposition - u Salveu su ljudi, kako naši zaposleni, tako i naši klijenti i poslovni partneri, uvijek u centru poslovanja.

Kompanija zna hobije i talente svojih zaposlenih i koje strasti ih pokreću te im na razne načine pruža podršku u tome. Sve se ovo vraća kroz zahvalnost i lojalnost kompaniji čime ona postaje još uspješnija i dobiva još veću snagu kako bi mogla napraviti još značajnije i bolje stvari i tako u krug.

Uočili smo da je rezultat koji postižemo u izravnoj korelaciji s razinom motivacije naših zaposlenika.

 

Što netko tko se želi zaposliti u Salveu još treba znati?

 

Neke od veoma važnih osobina koje su prepoznate u Salveu su povjerenje i empatija. Bez toga, dugoročno gledano, nema uspjeha.

Upravo zato je pokrenut višegodišnji Feedback projekt koji nas uči koliko je važno pohvaliti kolegu na pravi način, ali i da budemo svjesni vlastitih postignuća jer ne vidimo uvijek ono najbolje kod sebe dok nam neko drugi ne ukažu na to.

Zatim imamo edukacije koje nas uče kako na jedan suptilan i iskren način možemo pomoći kolegama uvidjeti eventualne nedostatke u ponašanju ili načinu obavljanja posla, a koji utječu na kolektiv.

Samim tim se i mi sami oslobađamo suvišnih misli i emocija koje nas tište ako ih potisnemo. Sve ovo skupa utječe na izgradnju jednog zdravog i čvrstog temelja u međuljudskim odnosima i timu.

Sve što zaposleni naprave za dobrobit kompanije ne ostaje neopaženo već se vrednuje i cijeni.

Kako bi zaposlenici toga postali svjesni i kako bi vidjeli da im je netko zahvalan za sve što rade već neko vrijeme u tijeku je projekt – Recognition.

 

Što novi projekt znači i podrazumijeva?

 

Izraz zahvalnosti ljudima i to četiri puta godišnje putem službenog Teams kanala komunikacije. Jer, kao što sam već spomenula, svaki doprinos je bitan i treba da biti osviješten i priznat. Ljudi se dobro osjećaju, ne samo kada ih netko pohvali, nego i kada pohvalu javno upute kolegama.

 

U kojoj je mjeri Employer Branding povezan sa razvojem ljudi?

 

Rekla bih da je to vrlo usko i nerazdvojno povezano, jer se kroz poboljšanje komunikacije, slobodu, povjerenje i sl. gradi odgovornost i stabilnost, a kreativnost može doći do izražaja. Baš zbog toga, u Salveu sistemski pristupamo razvoju ljudi, kao i poslovanja.

Nije čest slučaj da kompanija ima poziciju Chef Reinvention Officer, ili kako bismo to preveli – Savjetnika za razvoj i inovacije. Najveći vizionar među nama je baš na ovoj poziciji i ne slučajno, najveći pokretač, jedna od osnivača Salvea – naša Mirna Radošević.

„Srž moga posla je razvoj organizacije i razvoj naših članova tima kroz sustavni pristup razvoju. U esenciji radi se o pokretačkoj energiji koju nastojim probuditi u svim dijelovima sustava s kojim radim“, kazala je jednom Mirna.

 

Što Mirna dodatno pruža zaposlenicima?

 

Jednom tjedno, zaposlenici koji to žele, putem ZOOM-a mogu sudjelovati na relaksaciji s Mirnom. Tijekom pola sata, zaposlenici grupno meditiraju i opuštaju se.

Nakon toga su produktivniji i osvježeni za rad, ali ono što je još bitnije, redovna primjena ove prakse poboljšava cjelokupno zdravlje pojedinca i iscjeljuje na jednom holističkom nivou. Nije lako zastati i meditirati usred radnog vremena, ali je moguće te i to pokazuje izuzetno dobre efekte na poslovanje.

Mirna je educirana za široku paletu alata osobnog razvoja, također zaposlenicima pruža mogućnosti individualnog coachinga, kao i pronalaženje odgovora na poslovne ili privatne izazove putem Points of You metode koja kombinira fotografije i glazbu te tako potiče pronalaženje rješenja.

Tu je i škola osobnog razvoja koja je još jedan dokaz koliko Salveo brine o pojedinačnom napretku članova svog tima. Istina je kako će zaposlenik biti bolji za kompaniju ako je na višem nivou svijesti, rasterećen i oslobođen blokada, osnažen samopouzdanjem i voljom, a što se sve postiže ovom školskom praksom i uz pomoć stručnih ljudi koji su treneri u školi smještenoj u prelijepoj prirodi.

Ovaj oblik dugoročnog ulaganja u ljude pokazuje im kako je kompaniji i menadžmentu do njih zaista stalo.

 

Mi ne baziramo poslovanje na principima kontrole, već isključivo na razvoju i poticanju zaposlenika i stvaranju okruženja u kojem svako može ostvariti svoj maksimalan potencijal, biti ono što jest i raditi posao „s iskricama u očima“.

 

Za svaki rast i razvoj, za bilo kakav napredak i prosperitet, osnovna pokretačka sila je ljubav, a čega je Salveo u potpunosti svjestan i baš tu ljubav s lakoćom širi oko sebe i prenosi na sve ljude, kako unutar organizacije tako i izvan nje.

Za kraj, nije slučajno da je naš brend i naziv naših digitalnih kanala, upravo - Biram Zdravlje. Kako bi čovjek bio zdrav, on mora biti zadovoljan i ispunjen dobrim osjećajima - to je esencija svega.

To je naša vodilja.