Hrkanje – sam sebi neprijatelj

Kad naglo poraste prodaja građevinskih materijala za izolaciju, dvosobnih stanova, kreveta i čepića za uši – to mogu značiti samo dvije stvari. Izašli smo iz krize ili je hrkanje postao ozbiljan i nepodnošljiv problem za sustanare, partnere i članove obitelji.
Neki decibeli su uzbuđujući… Poput onih koje proizvodite na koncertu vašeg najdražeg benda. Neki su pak opasni po vaše zdravlje!

Hrkali su i grčki bogovi, rimski carevi, predsjednici i kraljevi, a svjetski rekord najglasnijeg “hrkača” drži Šveđanin Kare Walker, čija je glasnoća dosegla nevjerojatnih 93 decibela! Na žalost, njima medicina nije uspjela pomoći.

Zašto uopće hrčemo?

Kad utonemo u predivan san, opuste se vratni mišići i mišići ždrijela. Meko tkivo u usnoj šupljini i nepcu počne titrati – i proizvoditi simfoniju zvukova koje najčešće ne čujemo sami.
Evo nekoliko razloga zbog kojih hrčemo:

Jače ćete hrkati ako ste noć prije konzumirali alkohol ili sedativ.

Cigarettes and glass of alcohol forming the word NO on wooden background- Health concept - Anti smoking and anti alcoholism campaign

Prekomjerna težina isto tako utječe na pojavu hrkanja. Izgubite li višak kilograma, problem može nestati!

Ne spavate li redovito, malo ili ne idete na spavanje u slično doba svakoga dana – može biti razlog.

Centralno grijanje – koje jako isušuje zrak, tako i vaše dišne putove, jedan je od čestih uzročnika.

Zbog pušenja natiče sluznica nosa, grla i blokiraju se dijelovi pluća. Sve ovo utječe na to da pušači jako hrču.

Sam sebi neprijatelj…

Ne želimo vas previše plašiti, ali moramo osvijestiti težinu problema. Osim cjelodnevnog umora i pospanosti koje mogu biti posljedice ovog noćnog problema, nabrajamo samo neke od posljedica koje hrkanje ili apneja (prestanak disanja u snu) mogu imati na zdravlje.

Svaki put kad u snu prestanete disati – pada koncentracija kisika u krvi, što dovodi do problema u radu srca i krvnog tlaka.

Posljedica apneje mogu biti i psihičke smetnje. Slabija koncentracija, poremećaj ponašanja, razdražljivost i dr. To može biti posljedica plitkog sna i čestog buđenja koje je izazvalo hrkanje ili apneja.

Što možete poduzeti?

Ako imate višak kilograma, (ne)hrkanju može pomoći gubitak težine. Budite tjelesno aktivni, šetajte po svježem zraku – dišite punim plućima!

Pušačima je vrlo odbojno ovo čuti – ali pokušajte barem izbjeći “onu zadnju” prije spavanja, jer ona može biti prijelomna za pojavu hrkanja te večeri.

Već smo spomenuli da alkohol prije spavanja uzrokuje hrkanje, ali to ne znači da vam preporučujemo piti po danu! :)

Pokušajte spavati na boku, a ne na leđima.

Sleeping, Women, Bed.

Malo obilnije koristite kapi za nos – kako biste oslobodili dišne putove. Ne treba pretjerivati kako ne biste jako osušili sluznicu.

Izbjegavajte uzimanje lijekova koji opuštaju mišiće netom prije spavanja.

Prije spavanja dobro provjetrite sobu i noću ugasite grijanje. Ako se ipak odlučite na grijanje, ovlažite prostor tako da na radijator stavite posudice s vodom.

Može biti da vam je potrebna operacija nosa – u vezi čega se obratite svome liječniku.

Slatki snovi! 😉