Mirna Radošević: U Poljskoj će nam biti jednostavnije raditi nego u Hrvatskoj

Zašto ste otvorili ured u Poljskoj?

Uspjeh na tržištu Bosne i Hercegovine, koje je počelo raditi usporedno s hrvatskim, bio je dobra platforma za otvaranje drugih tržišta: srbijanskoga, crnogorskoga i poljskoga. Poljsko tržište ima poticajnu poduzetničku klimu, odlično je regulirano i pojednostavnjeno. Iako ondje vlada velika konkurencija, mi smo spremni za izazove. Slijedimo misao da uspijevati znači biti znalac u svojoj struci i održavati korak s vremenom. Stalna edukacija i poznavanje trendova i kretanja u struci mogu nas doista daleko odvesti. Sretni smo što smo na izvoru pravodobnih farmaceutskih tržišnih informacija.

Jesu li za relativno malu tvrtku poput vaše problem velike razlike u poslovanju na pojedinim tržištima?

Hrvatsko farmaceutsko tržište uvelike je regulirano, no postoje veliki problemi kao što su likvidnost, koja nam veoma otežava poslovanje, te visoke stope poreza i prireza. Srbijansko poslovno tržište nije posve stabilno, svake godine propadne jedna do dvije veledrogerije, regulirano je krutim pravilima, državna tijela nisu dovoljno dostupna i otvorena za komunikaciju, registracija lijekova i medicinskih proizvoda nepotrebno je duga … Situacija u Poljskoj pak mnogo je drukčija. Sve je mnogo jednostavnije i organiziranije.

Koliko ljudi zapošljavate? Je li jako zahtjevno istodobno kontrolirati ljude na više tržišta?

Zapošljavamo 39 osoba, uz vanjske suradnike s kojima njegujemo svakodnevni partnerski odnos. Iznimno smo ponosni na to što ne bilježimo fluktuaciju zaposlenika od osnutka tvrtke i što naši kolege njeguju iznimno dobre međuljudske odnose. Pretvarati snove i vizije o poslovnom uspjehu u stvarnost i svakodnevno ih dijeliti sa suradnicima i partnerima sastavni je dio našega poslovnog putovanja. Da bismo postizali izvrsne poslovne rezultate, često pohađamo specijalizirane treninge, seminare i edukacije iz prodaje, marketinga i financija te upravljanja ljudima, i to na lEDe-u Bled – School of Management, Mercuri Internationalu, Zfu International Business Schoolu, Lerni, Aspiriji te drugim nezavisnim izvoditeljima programa. Ove smo godine u programu stručnog usavršavanja koji financira država zaposlili jednu osobu na mjestu asistenta u Odjelu marketinga. Taj potez smatramo poticajem i za mlade ljude i za tvrtku.